Waila

Hej!

När jag läser andras bloggar blir jag så avundsjuk på att vissa bara skriver hur mycket som helst som dessutom är intressant att läsa om. Men när jag skriver så gör jag nog det mest för min egen skkull för att jag ska komma ihåg lite vad jag gör varje dag. Sedan om någon läser så är det ju roligt men jag tycker synd om alla som blir uttråkade.

Nu sitter jag i skolan på en måndag morgon, det är ganska tomt i skolan idag, de flesta klasserna är borta på annat. Från femman upp till nian vet jag är borta, sedan kanske någon annan klass också är det.
Åh vad trött jag är! Jag är alltid morgontrött och måndagar kan ibland vara särskilt jobbiga eftersom att jag sover till så sent på helgerna. Ibland sover jag till elva på morgonen. Men å andra sidan har man ju fått två dagar att vila på, i alla fall utan skola. Men det är ju på helgerna som man har roligt, om man inte har en massa läxor, det händer mig ganska ofta tyvärr.
Men jag har hunnit med att träffa min musiklärare och jag sjöng igenom låten med min vackra morgonröst haha.
Vi bestämde att jag ska waila i de sista två refrängerna, hjälp! Jag har inte tränat så mycket på att göra det och sen skulle jag waila olika i båda refrängerna.
Jag vet att många har jättelätt för det men när jag skulle komma på något bra så lät det bara konstigt! Men jag vill ju bli bra på saker inom musik så jag måste träna och det får jag göra när jag kommer hem. På gymnasiet lär man ju waila nästan i varje låt. Men det verkar bara vara så svårt att hitta på hur man ska sjunga och ändra melodin så att den samtidigt ska passa till den vanliga melodin. Men det mesta känns ju svårt innan man kan det.
På torsdag ska vi sjunga fyra olika stämmor eller vad man ska säga. Den vanliga refrängen, en andra stämma av refrängen, några ska sjunga en tredje sak och sen ska jag waila, undrar hur det går.
Åh, jag skulle verkligen vilja sjunga bra, eller inte bra utan jättebra förresten!
Min musiklärare och en annan av mina kompisar har förresten varit på Celine Dions konsert i Globen i helgen! Jag hade också velat se henne ju! Jag har inte hört så jättemånga av Celine Dions låtar men det jag har hört har jag tyckt om och jag tror inte att jag har hört så många som sjunger så bra som hon, undrar om hon är en av de bästa i världen.
Men biljetterna var dyra, tycker jag. Min musiklärare sa att en biljett kostade 1100 och det tycker i alla fall jag är mycket pengar. Men allt blir ju bara dyrare och dyrare hela tiden känns det som. Jag oroar mig jättemycket för framtiden, tänk om jag inte kommer att ha råd med någonting då. Hoppas bara att man får mat varje dag och så.
Men konserten hade varit i ungefär två timmar och allt hade varit jättebra tydligen. Celine hade tre körsångare och sju personer som spelade instrument.

Men nu ska jag åka hem snart, jag kanske skriver mer senare.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Ema

Att waila kan vara svårt, ja. Det slog mig just att jag nog aldrig har hört dig sjunga solo, hmm. Inte bra det. Till det andra inlägget där uppe, menar du Sikar? jag kommer i alla fall dit isf :)

2008-06-10 @ 21:31:29
URL: http://hopelosthead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0