Glass

Hej!

Nu lämnade jag nyss av Adam vid tåget. Idag har jag varit hos Björn, min pappa. Det var trevligt. Vi har sett bra tv-program både igår och idag. Igår såg vi ett program som handlade om en skola i England där det bara gick killar. De skulle göra så att det blev mer musik och sång i den skolan. Jag tycker det är coolt med killar som sjunger, jag känner faktiskt inte så många som gör det och det är lite tråkigt. Men det finns ju en period när de är i målbrottet och då slutar många att sjunga. I programmet gick det först inte bra för skolan men sen när de startade en kör så gick det bättre.
Idag såg vi ett program som handlade om en skola i Malmö, det programmet spelades in för några år sen. Skolan var en av de sämsta skolorna i Sverige och de tog in jättebra lärare till en klass för att försöka göra så att den klassen skulle bli en av de bästa klasserna i Sverige. Jag vet inte om de lyckades med det för jag orkade inte se klart programmet, det var flera timmar. Men jag hörde av en att de inte lyckades med det men att det senare har gått bättre för den skolan.
Förresten så hörde jag att det är jättemånga som börjar på iv, jag kommer inte ihåg exakt hur många procent det var men jag blev förvånad. Men engelska och matte tycker jag är jättesvårt men jag har g i de ämnena som tur är.

Idag åt jag mangoglass och mango, jättegott! Mango är en av mina favoritfrukter.
Sedan har jag och Adam sprungit jättemycket i vår vattenspridare idag och det har varit skönt eftersom det har varit så varmt.
Skola för mig imorgon, jag måste gå upp tidigt som vanligt men det gör jag för musikens skull såklart. Jag ska ju sjunga igenom låten och det blir bra hoppas jag. Men sedan får jag åka hem igen, min musiklärare kör mig, jättesnällt av henne ju!

Undrar hur de andra niorna i min skola har det nu, de ska ju tälta inatt. Det kanske var lite synd att jag inte följde med. Men det är ännu tråkigare att jag inte åker till Gröna lund imorgon. Om jag hade varit seende så hade jag kunnat det ju. Men jag har ingen ledsagare. Åh vad jag önskar att jag inte var blind ibland. Många frågar mig om min högsta önskan är att kunna se men så är det inte. Det kanske finns fördelar med att vara blind, jag har inte direkt kommit på så många men om jag tänker lite så skulle jag säkert komma på saker. Det finns ju saker som man inte vill se, äckliga saker och annat. Det är kanske i och för sig lite mitt eget fel att jag inte kan åka imorgon för om jag hade haft fler kompisar så hade säkert de kunnat ledsaga mig. Men å andra sidan så skulle ju en seende kunnat åka även om den inte hade så många att vara med. Klassen kommer ju inte alltid att gå tillsammans heller utan göra lite olika saker. De flesta kommer nog att gå med sina kompisar.
Men jag har ändå tröttnat lite på Gröna lund för jag har varit där så många gånger. Jag vill hellre åka till Liseberg snart och åka en massa saker.

Men nu ska jag sova snart.
/Vispen

PS: Jag har fått en massa myggbett nu, det är så jobbigt och de kliar så mycket! Men senare på sommaren så vänjer man sig nog vid det.

Kommentarer
Postat av: johan

Vad dålit! vad är det för skitskola du går på?

hehe, nu kanske du tyckte att jag tog i, men jag blir så sur på det där! vill du åka till Grönan så ska skolan fixa någon som du kan ha me dig!

jag har i och för sig assistent så det är inget problem för mig, men har man inte det så ska ju skolan se till att fixa nån så att du också kan hänga me om du vill. alla ska ju ha samma rättigheter!



på tal om annat så har min blogg också flyttats, men jag kommer inte in.. inte än..

2008-06-08 @ 23:51:05
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Kim

Mangoglass mys!!!!!!!! det vill jag också ha.

2008-06-09 @ 16:35:09
Postat av: vispen

Ja, det var jättegott faktiskt!

Jag saknar dig Kim! Men vi ses ju på söndag, tråkigt att Mickis inte kunde komma!

2008-06-09 @ 18:27:57
URL: http://vispen91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0