Kabaré!

Hej!

Nu har jag precis kommit till det nya huset. Det är rätt kallt här men det varkar helt okej. Mitt rum ligger ju i källaren så det känns bra. Men det finns inte så mycket att hålla sig i när man går nedför trappan, bara ett rep.
Det var långt att åka bussen från Fruängen hit, lite jobbigt menmen. Det finns många rum här och jag kan skriva lite mer om det någon annan dag kanske men idag orkar jag inte det för jag är med Adam och han vill att jag ska skynda haha.

Vi tränade på låten S L U T som alla nior i min skola ska sjunga imorgon. Men jag skrev inte ut texten igen och texten är antingen slängd eller så ligger den någonstans bland allt annat. Men det gick rätt bra att träna på låten. Sedan sjöng vi Den blomstertid nu kommer.
Vi såg på alla filmer som folk hade spelat in. Alla fick diplom för dem senare när lärarna uppträdde för oss. Varje film fick ett diplom alltså.
Till lunch idag så åt vi kyckling och potatisgrattäng! Det var verkligen jättegott!
Åh, nu fick jag veta att min kompis får komma på lägret på söndag, yes!

Lärarna uppträdde för oss, det hade jag längtat så länge efter!
Två av mina lärare, min svenskalärare och min musiklärare sjöng för oss. De hade gjort om Evighet! De sjöng verkligen jättebra!
På slutet av kabarén så sjöng alla lärarna plus eleverna en låt. Det var Martin Stenmarks låt som jag inte kommer ihåg vad den heter haha, just det Sjumilakliv. De hade gjort om den låten så att den skulle passa oss. En del började gråta idag men inte jag faktis,t det kanske jag gör imorgon.
En lärare visade några bilder från att vi gick i förskoleklassen tills vi gick i nian nu, eller jag går ju i nian fortfarande förresten haha.
Alla lärare hittade förresten på en låt om oss nior, de gjorde om en låt från Emil i Lönneberga eller hur det stavas haha.
Imorgon är det skolavslutning, längtar men ändå inte!

Men jag måste sluta nu för Adam stör sig på mig.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: jojje

hej! hoppas du trivs bra i det nya huset. ja läser din blogg ibland det är kul;D

2008-06-11 @ 22:48:27
URL: http://jojjez.blogg.se/
Postat av: izabella

jag grinade mest;)

2008-06-25 @ 17:17:35

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0