Måste bara skriva lite

Hej!

Nu känner jag mig bara lite nere som alla människor gör ibland. En del av mina kompisar är arga och missförstår mig. Jag chattar med en av dem just nu och hoppas kunna reda ut det. Det är ju lätt att missförstå varandra. Men de andra har blockerat mig så att vi inte ens kan prata om det som hänt. Det kallar jag inte att lösa problem.
Men det händer ofta någonting som gör att någon blir arg. Men just nu så känns det som att jag gör en hel del fel. Men jag ska försöka att bli bättre. Man kan ju inte alltid vara bra.

Min säng gick sönder tidigare idag, det beror på att människor har hoppat så mycket i den tror jag. Lovisa och Johan brottades ju i den tidigare idag och då gör de lite skumma hopp ibland och det påverkar ju hur länge sängen håller. Vi har försökt att laga den nu i alla fall men den kanske går söner igen. Jag trodde ju inte att den skulle gå sönder, det är inte det man tror och de hade ju roligt. Jag sa till dem att sluta förut och då sa de att de skulle bädda sängen efteråt och sen tänkte jag inte mer på det. Det kanske jag borde ha gjort, aja.

Jag chattade med en annan kompis idag som har ett annat problem, jag tycker lite synd om honom just nu.

På något sätt så kan jag känna mig så ensam ibland, det går inte riktigt att förklara känslan. Men jag kan känna så även när jag är med andra, det är konstigt kanske. Men ibland så känns det som att jag inte passar in.
En del verkar ha hur många vänner som helst och de kan skriva jag älskar dig till varandra. Jag skriver inte så till någon av mina vänner, bara till min pojkvän. En del vet precis vilka de har och vilka de litar mest på. Jag har några jag litar på men jag har ingen bästis, ingen jag vet exakt var jag har den. Men jag kan ju inte göra mer än att försöka att göra mitt bästa, jag förstår inte alltid vad jag gör för fel. Vissa människor passar man kanske bättre ihop med än andra.

Ibland så känns det som att man måste vara en annan än sig själv, kanske försöka att vara cool och vara på ett visst sätt. Men jag är ju inte så utåtriktad och jag festar aldrig. Det är nog därför som jag inte känner så många. Jag måste börja att prata mer, jag vet men det är inte så lätt när man inte är van vid det och kanske inte vet vad man ska prata om med folk.
Nu ska jag nog sluta skriva.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Hm ja, jag kan nog förstå dig lite där..

Jag är nog lite åt samma håll där, jag är ganska tyst och så, har ingen direkt bästa kompis, det är Jocke då som var hos mig, sen har jag inga fler direkta kompisar som man träffar och umgås med. Visst, jag har några jag chattar med och så, men inte som man umgås med så.

Festar gör jag i princip aldrig heller och är aldrig ute och träffar folk. Det är helt klart att det är en bidragande orsak till att jag inte har så många vänner, det håller du säkert med om, men alla är inte likadana. Alla är inte ute och festar, alla är inte coola, alla kan inte bara börja snacka med vem som helst. Vissa är mer tysta och sitter hemma, men man kan ju tycka att bara för det ska man väl inte vara ensam, men tyvärr blir det väl lätt så.. Dessutom tror jag att det är svårare att få vänner när man har någon form av funktionshinder, men man ska ju definitivt inte försöka vara någon annan än den man egentligen är. Man ska vara sig själv och även om man inte har så många vänner så ska man vara stolt för den man är =)

2008-07-25 @ 01:45:49
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Ema

Det roliga är att fast jag (som du mycket väl vet) babblar jättemycket hela tiden, så är ju jag också aldrig med folk och sånt. Även om jag är utåtriktad i sällskap så söker jag inte upp sällskapen jag kan bli utåtriktad i av någon konstig anledning. Ja jag är lite konstig men jag gillar det!

2008-07-25 @ 13:10:00
URL: http://hopelosthead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0