Torsdag, konsert

Hej!

Nu kom jag nyss hem från konserten i skolan. Alla som sjöng var otroligt duktiga, för mig får andra säga hur det lät. Men jag trodde faktiskt att det skulle låta sämre än vad det gjorde med tanke på hur nervös jag kände mig innan jag skulle sjunga. Okej, sen vet jag ju inte hur det lät men det kändes ganska bra efteråt. Det kändes i alla fall helt okej när jag väl stod där och sjöng. Tror på dig är en bra låt och jag får en massa känslor av den. Tidigare idag var jag med Ellen, vi köpte varsin smörgås plus dricka i kafféet. Jag tog iste med persikosmak och Ellen tog julmust att dricka. Vi satt och pratade tills klockan nästan var fem då vi gick till fjärde våningen där vi skulle samlas. Som vanligt var jag jättenervös och flummade och skrattade åt nästan allt. Jag hade jätteroligt åt en pingvinstång haha. Att sjunga upp gick snabbt och efter det fick vi vänta i ungefär en timme innan konserten äntligen började. Jag sjöng näst sist och Cattis var sist, Ellen sjöng innan mig och det gick bra för henne. Dock tycker jag inte om den låt hon sjöng, jag kommer inte ihåg exakt vad den heter men Du får göra som du vill tror jag. Roshanak sjöng otroligt bra! Magdalena var och lyssnade på alla, det var trevligt men jag hann tyvärr inte prata så mycket med henne.
Efter konserten som var från klockan sju till ungefär halv nio åt jag på Mc donalds. Lia var förresten och lyssnade idag, hon sa att jag var duktig.

Annars har väl dagen gått helt okej, engelskan är färdig nu vilket känns helt underbart! Men nästa torsdag ska jag hålla i en debatt, jag bestämde mig igår för att skriva om att stoppa rökningen. Jag har nämligen en massa åsikter om varför rökning är dåligt och dessutom förberedde jag mig väldigt mycket och skrev lite. Nu får jag bara hoppas att skrivningen går bra.
På samhällskunskapen lät läraren oss skriva på den källkritiska uppgfiten, jag är färdig! Man skulle skriva minst en sida och nu har jag gjort det, läraren sa i alla fall att jag har skrivit tillräckligt mycket och jag kommer verkligen inte på mer att skriva. Den är alltså också avklarad, jag måste bara designa den lite på datorn men det måste jag göra hemma eftersom jag tar ledigt lite på onsdag eftermiddag. Vet ni en till sak, kultur och idéhistorian är färdig! Nästan i alla fall, jag ska bara läsa igenom den och kanske lägga till någonting mer men jag har skrivit mer än vad man behöver och därför orkar jag inte tänka mer på den nu! Men ni får erkänna att jag är lite bra som nu har gjort klart det mesta eller i alla fall är på god väg att bli klar.
Musikteorin gick bra, vi hade prov men hade inte många uppgifter eftersom min grupp inte har kommit särskilt långt. Först var det gehör där man först skulle höra om tonen gick uppåt eller nedåt, läraren spelade två toner på pianot alltså. Efter det skulle man höra vilket intervall som spelade, det var lätt tyckte jag men det var inte så många som hade alla rätt. Jag hade faktiskt det men jag rättade mitt eget prov, vet inte varför det blev så. Men de andra kan ju ha trott att jag fuskade men det gjorde jag verkligen inte! De andra fick rätta kompisars prov och så vidare. Däremot hade jag två fel där man skulle skriva vilket intervall det var utifrån två toner, jag är fortfarande dålig på överstigande, små och förminskade intervaller. Men det ska jag träna och bli bättre på.
Det var väl ungefär min dag, det hände inte mycket mer än så. Imorgon börjar jag inte förrän klockan ett eftersom de som har sånglektion på morgonen inte ska komma. Nästa fredag är det lucia och hälsodag och då blir det inte heller någon lektion och fredagen efter det är det julavslutning.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Emma

Men vispen, din ko! Du måste ju spela in när du sjunger så att jag får höra det! :( du var säkert apbra ju!

2008-12-05 @ 16:07:34
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: sarah

hejhej!! du ahr en jätte bra blogg du kommer väll på alnö lägret nästa sommar vispen??

2008-12-05 @ 22:10:16
Postat av: Alina

Hoppas du får en trevlig helg! :)

2008-12-05 @ 22:13:15
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0