Om igårkväll och lite annat

Hej!

Nu sitter jag i mitt rum, de andra ska se film de sista lektionerna av samhällskunskapen. Läraren och jag pratade och han sa att jag inte behöver se den eftersom den inte har något med betyget att göra. Det skulle vara en komedi på engelska som skulle handla lite om massmedia. Läraren sa att det var helt okej att jag var ledig eftersom varken han eller jag tror att jag skulle få ut mycket av att se filmen.

Igår hade jag möte om datorkunskapen, vi bestämde att jag inte ska vara med på lektionerna i fortsättningen utan att jag ska ha lektioner själv med läraren. Både jag och läraren tycker att det är onödigt att jag ska vara med klassen då jag inte får den hjälp jag behöver. Vi ska vänta med det tills de svarar från specialpedagogiska saken, vet inte vad den kallas nuförtiden, vi skickade i alla fall in papper dit där vi skrev att vi behöver stöd i både musikteori och datorkunskap. Men jag har ju andra och tredje året på mig med att lära mig datorkunskap och det känns ganska lugnt. Men jag ser inte fram emot att få allt på en gång sen, i musikteorin ligger jag ju jättemycket efter med att lära mig punktnoter och annat menmen. Det finns inte mycket att göra åt det men de kanske prioriterar det här före en del annat eftersom jag har fått hjälp med saker av dem tidigare. Vi får hoppas att det inte går lika segt som vanligt. Men det här med att jag ska skicka in papper till kommunen för att få en ledsagare segar otroligt mycket, jag måste nämligen få sjukintyg och allt sådant och jag har fått en tid i januari då jag ska åka till en läkare för att få det utskrivet plus att jag då ska mäta trycket i mina ögon och be om att få sådana där sömntabletter. Nu sover jag sämre än tidigare igen, jag somnar aldrig före halv två på nätterna. Det måste bero på det här med att min kropp inte förstår när det är dag och natt. Även om jag sover på eftermiddagen när jag kommer hem spelar det ingen roll, jag har lika svårt att somna på natten som när jag inte gör det. Däremot känner jag mig piggare nästa dag när jag sover på eftermiddagen eftersom jag ändå får lika svårt att sova på natten sen, jag tjänar alltså några timmar på att sova på dagen.
Läkaren jag ska åka till är väldigt bra, jag har haft henne tidigare och hon ställer oftast inga skumma frågor. Andra ögonläkare jag har åkt till har inte haft någon som har varit blind sen födseln tidigare, de är alltså sämre.

Ni som läser har säkert somnat för länge sen men nu tänkte jag skriva om kvällen för att komma ihåg den senare när jag läser det här.
Klockan fyra åkte vi iväg, i bilen lyssnade jag lite på Rix fm, låtarna var bara sådär. Jag kunde ha varit smart och ta med mig en skiva men det glömde jag. Öronpropparna glömde jag också plus att jag inte tog med mig pengar men det gick bra. Ljudet var inte alls speciellt högt, det tycker inte jag i alla fall.
Vi kom fram till Norrköping och Nina hittade till Stadium, en byggnad som invigdes för inte så länge sedan. När vi kom dit var klockan lite över sex och vi hade alltså en och en halv timme på oss innan konserten började. Det fanns ingen mat att äta förutom korv, vi bestämde oss för att åka och leta reda på någon annanstans att äta. Efter att ha åkt runt i lite mer än tjugo minuter när det egentligen bara skulle ta fem minuter att åka till något matställe kom vi fram till Sibylla. Jag blev glad eftersom de hade en vegetarisk hamburgare. Jag hann inte se den förrän det var försent men ändå. Jag åt en laxburgare, fisk är okej och det äter jag ganska ofta.
Att åka tillbaka till Stadium var inte alls lätt, vi åkte runt i nästan en halvtimme och åkte fle jättemånga gånger. Jag kom på att Nina borde ha fått en GPS i födelsedagspresent, det skulle ha hjälpt otroligt mycket. Det slutade med att Nina fick gå in på en bensinmack och fråga hur hon skulle köra.

När vi kom till Stadium första gången var det nästan ingen kö alls men när klockan nästan var halv åtta var det jättemånga människor som väntade på att få komma in. Kön gick i alla fall snabbt och jag behövde inte frysa så länge. När vi hade satt oss på våra platser, sektion a, rad fem, platserna två, sju och åtta, fick vi vänta ganska länge innan konserten började.
Först var det en man som pratade och berättade lite om Stadium och att den första konserten var där igår. Han berättade lite om Sonja Aldén, Sanna Nielsen och Shirley Clamp, vad de har varit med i och hur de blev kända. Jag visste redan det mesta av det han sa men ändå.

De sjöng otroligt vackert igår, de är verkligen fantastiskt bra! Alla tre sjunger hur bra som helst och jag får känslor varje gång jag hör dem! Sonja Aldén sjöng Ave Maria jättebra, hon sjunger mycket bättre än vad jag trodde och jag har aldrig hört henne vara så bra tidigare, Shirley Clamp sjöng Oh helga natt hur bra som helst och Sanna Nielsen sjöng All I want for christmas is you. Förutom det sjöng de en massa jullåtar tillsammans och gjorde mig glad, sedan sjöng de varsin låt de har varit med i melodifestivalen med förut. De avslutade med att sjunga en låt som har gjorts speciellt till dem, den finns med på julskivan Our christmas som släpptes för några veckor sedan. Mellan låtarna pratade de och det märks att de har roligt tillsammans.
Efter konserten stod de och signierade sina skivor, jag var rädd för att jag inte skulle få någon signiering men Lovisa och jag skyndade oss så fort konserten var slut. Jag fick två skivor i tidig julklapp, julskivan Our christmas och Sanna Nielsens senaste skiva Stronger. Man fick vänta i lite mer än tio minuter innan de kom men efter det gick det ganska snabbt. Jag stod ganska långt fram i kön och fick båda skivorna signierade. Både Sanna och Sonja kände igen mig vilket var hur roligt som helst! Nu har jag ju träffat Shirley också.
Nu ska jag sluta skriva, musikteorin börjar snart.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: ronja

Oj vispen, visste inte att du var vegetarian. Jag har inte träffa någon av de tre.. Fast jag har Sannas och Shirleys autografer och Sannas nya skiva är hur bra som helst, så du vet!

2008-12-11 @ 14:40:19
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: Johan

Coolt att de kände igen dig =)

2008-12-15 @ 22:25:50
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0