Måndag, ny mikrofon

Hej!

Igår var jag inne på datorn till ungefär halv tolv då de stängde av internet. Adam däremot satt och spelade Need for speed väldigt sent på natten, det var förresten Need for speed två, Johan frågade vilket av spelen det var i en kommentar. Inatt sov jag dåligt, jag vaknade flera gånger men somnade i alla fall om och sov till ungefär klockan elva. Efter att ha ätit lite frukost kom Björn och hämtade Adam och mig. Vi åkte till en affär i Stockholm som heter Jam. Jam säljer olika musiksaker, det mesta inom musik. Det var nästan ingen kö när vi kom dit, bara en eller två personer före oss. Jag hade tittat på en mikrofon som man kan koppla direkt till datorn via en usb-port. Men det visade sig att alla usb-mikrofoner var slut, de hade flera sorter men ingen fanns kvar. Därför köpte jag en mikrofon som man kan koppla till datorn med hjälp av en metallsak. Jag köpte en mikrofonsladd och ett litet stativ, alla stora stativ var slut. Mikrofonen kostade bara runt sjuhundra kronor eller vad det nu var men med allt det andra som behövdes till den kostade det ungefär ettusen femhundra kronor. Björn betalade allt och jag fick det i födelsedagspresent och julklapp. Stativet till mikrofonen är ganska tungt för det är en metallplatta på det. Men det som var bra med att jag köpte sådan här grej var för att jag senare kan byta och köpa en bättre mikrofon om jag vill. Tidigare köpte jag två runda mikrofoner men de är inte lika bra som den jag köpte idag. En annan bra sak är att man inte behöver installera något program i datorn utan mikrofonen fungerar direkt när man kopplar in alla grejer. När vi kom tillbaka till Adam åt vi mannagrynsgröt som faktiskt blev riktigt god. Efter det skulle jag testa mikrofonen men den fungerade inte, varken på min eller Adams dator. Jag störde mig lite men gav inte upp, efter ungefär tre timmar tryckte jag på någon inställning och nu fungerar allt som det ska, hoppas jag. Nu måste jag bara köpa ett sådan där skydd till mikrofonen för det låter lite skumt ibland när man pratar i den. Jag glömde att köpa ett sådant där skydd idag i affären. Sedan måste jag hitta ett program som man kan spela in med och som fungerar för synskdade men jag har hört att det mesta brukar fungera.
Nu är det tydligen Pippi Långstrump på tv, Adam startade nyss tv-n och såg det. Jag läste ofta Astrid Lindgrens sagor när jag var liten, eller det var mina föräldrar som läste de för mig. Jag hade en del böcker på band också.
Nu ska jag göra något annat än att sitta och sega mig vid datorn.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Då blev du väl glad när du äntligen fick micken och allt? =)



Ojojoj, NFS 2, vilka minnen alltså! Det brukade jag och min kusin alltid köra, men det är ju asgammalt nu ju!



SV: Hm, nja, det beror ju på hur stor TV du ska ha.. men nu kan du nog få en vättig TV för 2000 spänn, men då är den ju inte så stor, men det behöver du väl inte?



Okej, i en Stadium-affär? I Norrköping var det va?



Jag tror du vet vem det är, det borde du göra, Nicolina.. :)

2008-12-30 @ 16:40:43
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0