Kort sammanfattning av år 2008

Hej!

Nu är det inte många timmar kvar innan år 2008 är slut. Det kommer att kännas ovant att skriva 2009.
Eftersom många av mina vänner sammanfattar året ska jag också försöka att göra det, jag har några frågor som många utgår ifrån. Jag är väldigt trött och eftersom det är jullov kommer jag inte att anstränga mig när jag skriver det här. Ni som läser får alltså räkna med en dålig text.

1. Gjorde du någonting nytt som du aldrig gjort tidigare? Nej, inte direkt, ingenting speciellt i alla fall.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade faktiskt inget nyårslöfte, jag får alltid hjärnsläpp och börjar att tänka på det precis innan nyår och då kommer jag aldrig på något. Men nästa år har jag kommit på åtminstoone ett nyårslöfte.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ingen nära vän men några synskadade som jag känner blev det.

4. Dog någon som stod dig nära? Nej, som tur var inte.
5. Vilka länder besökte du? Det har varit dåligt med det i år men jag åkte i alla fall kryssning till Finland.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Det är en hel del, bland annat vill jag åka utomlands mer nästa år och utvecklas mer inom musiken.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? Det vet jag faktiskt inte men stora händelser för mig i år har i alla fall varit att intervjua Sanna Nielsen och att gå och se julkonserten med Sonja Aldén, Sanna Nielsen och Shirley Clamp! Jag kommer ihåg att julkonserten var den tionde december.
8. Vad var din största framgång 2008? Haha, ingen tror jag.

9. Största misstaget? Oj, det vet jag faktiskt inte men det finns en hel del.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har varit sjuk ovanligt mycket i år, tidigare år har jag ibland klarat mig utan att bli sjuk överhuvudtaget. Jag har i alla fall inte skadat mig vilket jag är glad över.
11. Bästa köpet? Jag har inte köpt speciellt mycket i år men det bästa är nog Sonja Aldéns senaste skiva. Den bästa presenten är nog min datormikrofon, jag har inte börjat att använda den mycket än men det kommer jag säkert att göra senare.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder tror jag.
13. Var det någonting som gjorde dig glad? Ja, ganska mycket men det här året har inte varit något av mina favoritår.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008? Sonja Aldéns låt Under mitt tak, låten Another winter night från julskivan Our christmas och Sanna Nielsens låt Empty room.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Under förra året och början av det här året var jag ledsen ganska ofta men nu känns det bättre. Gråta har jag svårt för och det kanske jag bara har gjort högst fem gånger det här året.
16. Vad önskar du att du gjort mer år 2008? Orkat plugga mer och fått bättre resultat i skolan. Jag kom inte in på det gymnasium jag hade tänkt från början.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Varit ensam, jag har tyvärr förlorat vänner det här året men det har kommit nya också.
18. Hur tillbringade du julen? Jag var med Björn på julafton och med Nina på juldagen. Sedan träffade jag släkten och hade det trevligt.

19. Blev du kär i år? Nej, jag var kär redan innan året började och jag har fortfarande kvar Adam. Undrar om vi är tillsammans om ett år.
20. Hur många one night stands? Haha inga.
21. Favoritprogram på TV? Alla musikprogram, lilla melodifestivalen, melodifestivalen, Så ska det låta, Idol och Talang!
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej, jag hatar faktiskt inte någon och det känns bra.
23. Bästa boken du läste i år? Jag har nästan inte läst en enda bok i år tror jag men fortsättningen på Linas kvällsbok, Två killar och ett hjärta var väldigt bra!

24. Största musikaliska upptäckten? Ingen aning, jag tycker om ungefär samma musik som förra året.

25. Något du önskade dig och fick? Jag fick gå på julkonserten plus att jag fick träffa mina idoler! Sedan kände jag mig lycklig vissa stunder. Jag kom in på ett gymnasium och har nu musik flera timmar i veckan!

26. Något du önskade dig men inte fick? Som jag skrev tidigare kom jag inte riktigt in på det gymnasium som jag önskade. Annars har jag fått det mesta men det finns fortfarande saker att önska sig.

27. Årets bästa film? Mamma mia!
28. Vad gjorde du på din födelsedag år 2008? Då firade jag med Nina, Lovisa, Adam och Irre. Björn firade jag med dagen innan och det var ju okej men när jag fyller arton år skulle jag däremot gärna vilja fira med båda mina föräldrar på min födelsedag. I år hade jag tyvärr ingen födelsedagsfest som jag har haft många tidigare år men jag ska börja att planera nästa års fest tidigt nästa år.
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, säkert.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? I början av året hade jag bara svarta kläder på mig men nu har jag börjat att använda lila kläder också. Men jag tycker fortfarande att alla andra färger är fula!

31. Vad fick dig att må bra? När jag pratade med mina vänner, utan dem skulle jag aldrig ha orkat med en massa saker. Jag är hur glad som helst över att mina vänner alltid finns här för mig!
32. De bästa nya människorna du träffade? Min nya klass och parallellklassen.

Det var min korta och tråkiga sammanfattning men det var ju bättre än ingenting.
Jag önskar er alla ett gott nytt år!
/Vispen


Kommentarer
Postat av: Johan

Årets låt måste väl ändå vara I'm yours! =)



Gott nytt år Vispen!

2009-01-01 @ 02:11:05
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Emma

ja du träffade ju mig år 2008, det måste ju ha varit fantastiskt. eller du träffade mig för många år sedan men det räknas inte säger vi.



oo, på årets fest vill jag vara med! ^

2009-01-01 @ 21:44:27
URL: http://hopelosthead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0