Måndag igen

Hej!

Idag så vaknade jag av att telefonen ringde, det är inte direkt det roligaste sättet att vakna på. Adam svarade såklart, väldigt onödigt tycker jag för personen som ringde hade vi pratat med väldigt mycket både igår och i förrgår. Efter att Adam pratat lite så gav han telefonen till mig och jag lade på ganska snabbt. Eftersom att vi vaknade vid halv tvåtiden idag så tyckte vi inte att det var någon idé att äta frukost så vi åt någon sorts lunch istället. Först så åt vi gröt med banan och nektarin och efter det så åt vi mozarellaost med tomat, det var gott!
Efter det så packade Adam lite och lade in låtar på sitt usbminne. Sen så beställde jag färdtjänst när Adam duschade. Innan vi åkte så gick vi till en affär där Adam köpte några klubbor. Jag tycker om affären vi var i och nu kommer jag inte att vara där på ett tag så det var roligt att vi gick dit en liten stund. På vägen hem så började det att ösregna och det var inte alls roligt, vi gick där och kände hur vi blev blötare och blötare.
Taxin var i tid idag men den ställde sig på fel sida av huset så det var tur att Adam såg den.

Nu så har jag bara suttit vid datorn en stund. Vi åt middag nyss, spagetti med köttfärsås. Jag åt fallafel. Nina pratade lite om sitt nya jobb, hon har börjat jobba på syncentralen nu med de äldre. Men senare så kommer hon att börja jobba med de vuxna istället, barn och ungdomsteamet är fullt.
Danne pratade om gymnasiet där han jobbar och pratade om hur mycket det kostar att äta lunch där. För att äta med eleverna så kostar det 24 kronor per dag och för att äta med lärarna så kostar det 48 kronor per dag. Jag skulle verkligen välja det billigare allternativet för jag skulle nog inte tycka att det är så viktigt att äta med andra lärare, man kanske ändå hamnar vid samma bord som någon lärare när man äter med eleverna. Men det verkar som att Danne kommer att välja det dyrare allternativet tror jag.
På gymnasiet där jag ska gå så kommer maten att kosta 45 kronor per dag, det tycker jag är dyrt med tanke på att man inte behöver betala någonting alls på andra gymnasium. Kulturama är nog det dyraste gymnasiet jag har hört talas om tror jag men jag fick inte veta att maten kostar förrän jag visste att jag skulle börja där. Men Kulturama är ju ett frigymnasium så det beror nog lite på det men det finns ju många andra gymnasium som ocskå är det och där behöver man bara betala ungefär hälften så mycket pengar som man behöver betala på Kulturama eller så är maten gratis.

Efter middagen idag så kom en kompis till Nina och hälsade på, hon tittar runt lite i huset, jag tror att hon kommer ner för att se mitt rum snart. Ninas kompis är mamma till en kille som är synskadad men honom har jag inte träffat på flera år. Han tar i alla fall pianolektioner och spelar gitarr i ett band fick jag veta idag. Jag kanske skulle tycka att det var roligt att sjunga i ett band men jag vet inte om jag skulle orka träna så ofta. Men om de andra i bandet är personer som är roliga att vara med så skulle jag säkert kunna vara med i något band.
Nu så har jag inte mycket mer att skriva idag.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

På Ågesta kostade maten 65 spänn varje dag för de som inte var internatelever.. det är ganska dyrt... men för oss var det gratis =)

2008-08-11 @ 21:39:25
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0