Feministiskt självförsvar.

Hej hej!

Nu har jag rast och skriver lite som vanligt.
Jag började dagen med att jag vaknade av en jobbig och tråkig dröm. Eftersom klockan var mycket så gick jag up, inte kul menmen.
I skolan började vi med att ha något som kallades våga fråga. Då fick tjejerna ställa frågor till killarna och tvärtom.
Tjejerna kom på 40 frågor och killarna 27 tror jag.
När vi skulle svara på frågorna som killarna hade ställt fick var och en göra det. Jag fick säga svaren till min assistent. Det var ju inte så kul kanske men ändå. Det var en fråga som var om jag hade haft sex och på den svarade jag bara att de inte har med det att göra.
Killarnas svar på tjejernas frågor var helt okej svar tycker jag, lite korta ibland men en del var roliga och så.
Efter det så hade vi feministiskt självförsvar. alla tjejer hade det, killarna fick göra någonting annat.
Jag hade provat på det en gång förut för några år sen men jag hade glömt en del så det var bra att jag fick ha det igen.
Vi fick träna på lite olika slag och sparkar och på att använda kroppen.
Sedan fick vi skrika nej när vi skulle testa de olika slagen. Feministiskt självförsvar var intressant och kul.
Efter det åt jag lunch. Det var fisk som det är varje onsdag i skolan.
Men nu ska jag nog sluta skriva för lektionen börjar nu, jag vet inte om jag ska vara med. Vi ska göra affischer med hjälp av ett dataprogram. Jag behöver nog inte vara med men jag ska gå dit en stund i alla fall.
Jag har fortfarande inte kommit på någon bra sång som jag kan sjunga på fredag på avslutningen av kärlekstemat. Det finns ju en hel del bra låtar men min fantasi är inte direkt den bästa. Alla skulle tydligen göra någonting och teater passarinte direkt mig och inte dans heller.
Aja, nu går jag. /Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0